torsdag 5 april 2012

Skärtorsdagsdopp?

Nja, kanske inte riktigt.

Eftersom jag jobbar skift och kan påverka mitt schema i ganska stor utsträckning såg jag till att jobba eftermiddag idag. Maken kunde då jobba en stor del av dagen dagen och barnen ändå få påsklovsledigt.
Vi började dagen med sovmorgon, jag i alla fall. Hur kan det vara att barnen alltid är jättetrötta när man väcker dem för skola/förskola, men jättepigga på helger och lov? Tack och lov är de så stora nu att jag kan ligga kvar och dra mig trots att de stiger upp.

Vi påbörjade påskstädningen inne medan det fortfarande var kallt ute, sen gav vi oss ut. -8 i morse, +8 strax efter lunch...

På dagens agenda stod att jämna ut underlaget till poolen. Jag tyckte att det blev jämnt och fint i somras när jag grävde bort grässvålen, men när vi fyllde poolen med vatten såg vi att underlaget lutade ganska mycket. Nu är det åtgärdat! Fem kärror fin jord körde jag därifrån. Lade den på "storkomposten", vilket ju kan tyckas onödigt. Men jag har planer för den...
Lillebror tyckte dock att det var onödigt att vänta fram till sommaren med att ta fram poolen, det kunde vi väl göra direkt?!! Han ville bada NU!

Trevlig påsk önskar jag er alla!
Och till vissa utvalda - vi ses på Blåkulla!

4 kommentarer:

  1. Kan bara hålla med i din undran om helgpigga barn? Hoppas det går över snart, det skulle vara så underbart att slippa gå upp vid sju på helgerna...

    Ja, vi ses på festen ikväll! ;) Kram Hanna

    SvaraRadera
  2. Glad påsk på dig med... nä, jag väntar med att bada ute ett tag till tror jag.

    SvaraRadera
  3. Jag önskar dig en underbar och fin påsk!!

    SvaraRadera
  4. Huhhhva så kallt att bada i poolen redan nu. Det får allt vara bra mycket varmare innan jag ens skulle tänka tanken...

    Kikar in och önskar dig en GLAD PÅSK!

    SvaraRadera