lördag 14 april 2012

Sandjord

Nu har jag grävt klart alla stolphål. Bara att fylla dem igen - med stolpar!
Det ser ut som en mindre byggarbetsplats runt min köksträdgård just nu. Och värre kommer det att bli, bara att stålsätta sig inför detta faktum.
Tittar man närmare på det jag grävt upp inser man att det är ren sand under det tunna lagret av matjord.
Jag har haft en rosbåge stående som ingång till köksträdgården. På den har björnbär klättrat. Nu ska det bli en annan lösning. Björnbären är tillfälligt flyttade (hoppas de klarar det). Och rosbågen är borttagen.
Men oj, ser ni var den hamnade (längst till vänster)?
Visst passar den bra här, som förlängning till min klematistunnel!?!

3 kommentarer:

  1. Oj, vilken härligt kreativ helg du har haft!
    Det där kommer att bli hur bra som helst i sommar, när grönskan släpper loss.
    Må så gott!
    /Anna-Karin

    SvaraRadera
  2. Men tänk så tjusigt det kommer att bli när all "röra" är avklarad! Ser fram emot fler bilder framöver...

    Ha en härlig vecka!
    Tamara

    SvaraRadera
  3. Va fint det kommer att bli. Jag ska snart sätta igång något liknande i min lilla köksträdgård.

    SvaraRadera