onsdag 8 augusti 2012

Egentid

I morgon börjar jag jobba. Efter 7v ledigt känns det lite motigt. Tur att jag har ett jobb jag älskar.

De lediga veckorna har gått fort.
Från och till har det varit intensivt.
Åka hit, åka dit.
Träffa kompisar här, titta på saker där.
Mysigt, roligt, trevligt.
Men ibland behöver man bara koppla av.
Idag var en så´n dag. Jag behövde verkligen varva ner, koppla av, rensa huvudet.
Snälla familjen lät mig få några timmar för mig själv.

De utnyttjade jag genom att förena nytta med nöje.
Körde till Flyinge plantskola.

Vandrade omkring bland alla växter och njöt.
Njöt av alla färger, former och dofter.
Pratade med en väldigt trevlig tjej som jobbade där. Hon gav mig en hel del tips & idéer.
Idéer, först och främst till skuggrabatten jag håller på att anlägga.

Förutom idéerna kom jag hem med krypkotula (att sätta mellan plattorna i gången), växtnäring (som faktiskt var mitt verkliga ärende) och Alunrot (4 olika sorter - alla rödbladiga).
Ser ni dem alla?
´Plum Pudding´, ´Silver Scrolls´, ´Velvet Night´, och sen en utan namnlapp (orutinerat).
Men visst är de fina!





1 kommentar:

  1. Skönt när familjen respekterar och förstår att man behöver lite ensamhet ibland. Så fina rödisar du hittade.

    Kram

    SvaraRadera