onsdag 30 oktober 2013

Växter i nya rabatten

Nu har jag - äntligen - skrivit upp vilka växter jag planterat i min nya rabatt på östra sidan. Och uppdaterat växtlistan här på bloggen.

Det tog tid innan det blev gjort.
Efter att ha plockat upp alla plattor, lagt nya kantstenar, grävt upp rabatterna, jordförbättrat, planerat, och slutligen planterat var jag ganska mätt på den biten av trädgården.
Eller på trädgård över huvudtaget, faktiskt.
Gjorde bara det mest akuta (och knappt ens det).

En massa andra tankar snurrade dessutom runt i huvudet och tog en hel del energi.

Men den senaste veckan har jag längtat ut igen.
Ut i trädgården, ut i skogen!!!

2 kommentarer:

  1. Följde länken och i ditt inlägg och kan förstå att du haft tankarna på annat. Skönt att allt verkar okej för nu och att du känner lust för trädgård och skog igen. Där läker man sig bra bara man orkar ta sig dit.

    Varm kram till dig!

    SvaraRadera
  2. Jag har inte varit in på din andra blogg så jag visste inte vad du gått genom de senaste åren. Hjälp. All styrka till dig! Fokus må bra och fylla livet med glädje! Kram!

    SvaraRadera