måndag 10 februari 2014

Jag, en godisgris

Vi väljer att köpa ekologisk mat så långt det bara går. I vår mataffär har de ett ganska bra ekologiskt sortiment och de är duktiga på att ta hem varor man frågar efter. Jag är glad och lite stolt över att kunna handla där.
Jag saknar dock ekologiskt kött och ekologiskt godis (jag är en stor godisgris!)

Men i lördags kom jag på att jag skulle köra till Mossagården, en gård med odling och försäljning av ekologiska varor, och köpa lite grönsaker. De har även utkörning till i stort sett hela Skåne om man vill beställa något eller prenumerera på frukt- och grönsakslådor. Kika gärna in på deras hemsida.

När jag gick runt i butiken och tittade, så hittade jag det. Ett ekologiskt choklad med hasselnötter!
Alldeles lagom mörkt, alldeles lagom sött. Jättegott!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar