tisdag 8 juli 2014

Torka och en trevlig upptäckt.

Oooops, vad tiden går fort. Oavsett om man jobbar eller har semester så är kvällarna i trädgården långa och tiden framför datorn kort. Ganska skönt för ögon och huvud, men som någon annan bloggare kommenterade; det är bloggtorka så här på sommaren!
Torrt är det sannerligen i trädgården också. Mycket vattnande blir det.

Jag hör inte till dem som skämmer bort mina växter med en massa vattnande, men grönsaker, krukor och ny-/omplanterade växter vattnar jag.
Häromdagen såg jag något nere bakom kärleksörten, mellan höstanemoner och riddarsporrar.
Jag tog ett kliv in i rabatten, och jovisst!
Åhhh, vad glad jag blev!
Ser ni dem? De rosa kronbladen av en vissnad ros?
Hur kan man nu bli så glad över en vissnad ros, kan man ju undra.

Men det är inte vilken ros som helst.
Det är rosen jag fick av pappa för ett år sedan. Ett rotskott han sparat från sin vackra klätterros. Jag var lite orolig att de inte skulle ta sig, och nu har han sålt huset, så jag kan inte få någon ny.

Men den verkar ju trivas! Den har ju t.o.m. blommat!


1 kommentar:

  1. Vilken trevlig upptäckt! Även om du inte hann se rosen medan den blommade.

    Håller med om att det är lite torka, både här och där. Jag gör som du, och vattnar mest grönsaker och krukor. Det har jag regnat en del de senaste dagarna (i alla fall här) men det kommer ju så lite varje gång att det knappt är någon vits med det. Växterna behöver ju en rejäl rotblöta om det ska räknas.

    Kram!

    SvaraRadera