fredag 15 april 2011

Dyrt projekt och dyr utflykt

Oj, vad dyrt det blir. Eller skulle ha blivit. Nu har jag fått planera om lite.
Planen var att göra ett staket runt det område där vi vill ha vår pool (barnpool de närmaste åren, sen kanske lite mer) och komplettera med växter som insynsskydd. Planen är fortfarande att göra ett staket och växter som insynsskydd runt området, men ett något billigare alternativ.

Hos en vän hittade jag ett staket som jag blev väldigt förtjust i. Efter att ha diskuterat fram och tillbaka under vintern bestämde vi oss för att göra en liknande variant och sen plantera elefantgräs (Miscanthus Giganteum) utanför. I början på veckan var jag på byggmarknaden för att kolla mått och priser. Insåg då att det skulle kosta lite mer än vi tänkt. Eller lite... kanske 5ggr så mycket. Inte aktuellt. Planerade om och bestämde oss för en mycket enklare variant av staket och för att klä in detta med klematis, min favoritväxt. Elefantgräset fanns kvar i planen.

Fick tips om att Lödde Plantskola skulle ha mycket gräs så idag körde vi dit, jag och pojkarna. Det blev en riktigt dyr utflykt.
Bilen såklart. Körde på en plåt som kom utflygande framför mig. Mest plastskador, men 3000:- i självrisk. Usch vad tråkigt!
På plantskolan hade de elefantgräs, och massor av annat gräs och växter. Elefantgräset kostade 135:- per planta. Säkert inte särskilt dyrt egentligen, men jag behöver 5-7 plantor och bestämde mig för att vänta lite och se om jag kan hitta billigare nå´nstans. Var inte riktigt på humör för att göra av med ännu mer pengar idag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar