fredag 29 juli 2011

Vatten

Vatten, vatten, bara vanligt vatten!

Och vilka mängder sen...
Läste i tidningen att i Sjöbo (som råkar vara huvudorten i vår kommun) har det hittills i juli kommit 132,3mm regn. En normal juli kommer det 65,5mm. Ganska exakt dubbelt så mycket!
Inte blir det särskilt mycket bad när det kommer så mycket vatten från ovan. Fyra veckors simskola i början av sommaren gjorde dock att det åtminstone blev bad då.

Olofsbo, strax norr om Falkenberg.
Några dopp i havet har vi klarat av. Några dagars camping i Falkenberg, denna härliga sommarstad. Mysigt men kallt i havet. Besök hos vänner i Sandhammaren, Skånes sydöstra spets, då var jag också "tvungen" att doppa mig. Tvungen och tvungen... Är man vid havet skall man bada, så är det bara!

Och insjöbad. Lite sämre har det varit med det. Men förra helgen var det badfest. Vi åkte en tur med bastubåten i Sövdesjön. Åhhhh, så härligt det är! Vi bastade, badade, fikade umgicks med vänner. Kan man ha det bättre? Kanske kunde vi sluppit vattnet från ovan den eftermiddagen, men vi var ju ändå blöta så det spelade inte jättestor roll egentligen.

Premiärdoppet i vår egen lilla pool har vi också tagit. Jag, maken och yngste sonen doppade oss häromdagen och idag tog jag ett snabbt dopp i ösregnet. Där är bara 18grader så man ligger inte i nån längre stund, men det känns lite lyxigt att kunna bada här hemma i trädgården. Idag simmade jag t.o.m. två varv. Med tanke på att den bara är 3,05 m i diameter och 76cm djup tycker jag faktiskt att det är en bedrift att kunna simma två varv utan att skrapa upp knäna eller bli alltför yr.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar