torsdag 14 juni 2012

Glömsk

Häromdagen fick jag reda på (här i bloggen) att den fina lilla blomman som växer i en av mina rabatter är en bukettanemon. Jag hade ingen aning om att jag planterat dem.

I en annan rabatt sköt det plötsligt upp lökliknande blad. Jag har med avund tittat på både grannars och bloggvänners allium-blommor och önskat mig likadana. Nu verkar det visst som om jag planterat sådana också.
På väg att slå ut - den kommer att bli jättefin!

Ju mer jag tänker på det  - någonstans i bakhuvudet finns en liten liten känsla av att jag beställde lökar från odla.nu i höstas.
Hmmm, ska nog ta och leta lite bland mina papper och se om jag ska hålla utkik efter något annat spännande.

1 kommentar:

  1. Hihi, ja, det är inte lätt att komma ihåg vad det egentligen var man petade ner i höstas. Underbar allium du har! Kram Hanna

    SvaraRadera