fredag 8 juni 2012

Uppladdning...

...inför morgondagens växtloppis i Sjöbo.
Sjöbo trädgårdsförening (som f.ö. var med i trädgårdsonsdag i förrgår) ordnar växtloppis på lördag. Jag brukar åka dit för att titta. Ofta har jag med mig massor av växter hem.
I år tänkte jag ta med mig massor av växter dit som jag hoppas att någon annan vill ta med sig hem.
Här är gullviva, hösthallon, smultron, akleja, japansk lykta, gurkört, sqash, vinbär och dahlior.
Jag har ägnat förmiddagen åt att bära in dem i carporten så att de inte blötar ner alltför mycket i bilen i morgon.
Det blev ganska många. Oj då.

Precis när jag var klar började det regna, och det passade faktiskt ganska bra, för nu blir det inomhusaktiviteter.
Först ska jag ägna en stund åt att försöka hitta några bilder på växterna när de blommar. Alltid bra att ha med och visa.

Sen ska jag börja packa. I morgon kväll ska vi ut med våra 4- & 5-åriga knyttebarn och övernatta i vindskydd. Håll tummarna för bra väder!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar