måndag 23 juli 2012

Fin restaurang

I år har jag för första gången fått blomsterfrö att gro och växa frodigt i krukor.
I mina två stora kopparkrukor har jag sått ganska mycket - och nästan allt växer fint.
Men de senaste dagarna har jag noterat att en del av krasssen sett lite hängig ut - i halva krukan.
Ser ni till vänster, Krassen ser lite trött ut!
Längst fram ser man den första blomman - Grenkulla.
När jag tittade lite närmare upptäckte jag att det inte berodde på torka som jag trodde, utan på att jag fått gäster.
Massor av gäster!
Min första tanke var att utrota dem alla, men sen kom jag på att det måste vara fjärilslarver. Tänk vad mycket fjärilar vi ska få här sedan!
Jag får väl bjuda på maten...
Någon som vet vad det är för larver?

2 kommentarer:

  1. Det liknar kålfjärilslarv, dom gillar krasse. Kanske inte bästa fjärilen att öppna restaurang åt... ;-)

    SvaraRadera
  2. Ingen aning vad det är för något, men du ska nog inte äta dem ;)

    "Bara" en påse vintergröna kvar att rensa från gräset och sen plantera. Kullen ser så fin ut nu. Snart så är den täckt...

    Kram Tamara

    SvaraRadera