torsdag 5 juli 2012

Rosor

Jag fick höra att här tidigare bott en trädgårds- och rosälskare.

Att här har bott någon som älskar trädgård var inte helt enkelt att gissa när vi flyttade hit. De få rabatter som fanns var helt övervuxna och stenbelagda, träd & buskar friväxande...
Just då passade det mig ganska bra. Jag var inte det minsta intresserad av att arbeta i trädgården. All min fritid gick åt i stallet hos min fina häst. Ett halvår senare föddes äldste sonen, och då blev det ännu mindre tid till trädgård.

Men nu, några år senare, ytterligare en son, ingen häst längre (även om jag saknar det då och då), så har trädgårdsintresset ökat och tiden till att odla detta intresse likaså.

Efterhand som rabatterna friläggs hittar jag små guldklimpar. Här står bl.a. rosor i nästan varje hörn. Jag har aldrig varit en stor rosälskare, men det är ju aldrig försent att ändra sig. I år har jag mer och mer njutit av dessa underbara, vackra skapelser. Och doften...






Kanske kan det bli lite fler rosor här?

4 kommentarer:

  1. Så här års är det svårt att inte gilla rosor! :o)

    SvaraRadera
  2. Så härligt, hoppas de doftar gott också. Och vilken fiffig idé med trädraperiet!Skönt att slippa en grind som viker ner det i närheten när den ska öppnas och stängas.

    SvaraRadera
  3. Visst är det nåt med rosor som doftar!? I love! Tur att du lät de gamla växterna vara kvar trots ditt tidigare ointresse/tidsbrist. Jag sätter en slant på att du snart har fler rosor i trädgården! :)

    Lite vintergröna tar jag gärna! Jag skäms att säga det men några av plantorna jag fick är nu i dåligt skick. Helt och hållet mitt fel eftersom jag tryckte ner dem och sen glömde vattna. Så behandlar man inte fina presenter. Fy på mig!!!

    Kram Tamara

    SvaraRadera