söndag 9 september 2012

Nytt perspektiv

Som jag skrev i gårdagens inlägg så såg jag igår delar av min trädgård från ett nytt perspektiv. Nyttigt, spännande, intressant!

Titta här!
Ser ni detsamma som jag ser?
En lång, jättelång gräsmatta som aldrig tar slut?
Jag var tvungen att gå över till andra sidan och titta därifrån också.
Jodå, lika lång gräsmatta härifrån också.
Jag stegade upp storleken (=inga exakta mått), men kom fram till att den är ca 50m lång. Bredden på denna tomma gräsmatta varierar mellan 8 och 12 meter. Alltså; runt 500kvadratmeter öppen gräsmatta. Det är mer yta än vad en del har som tomt - inklusive huset.

Wow!
Vad kan man göra med denna yta? Givetvis måste det finnas gräsmatta för barnen att leka på. Springa, hoppa, jaga varandra, spela fotboll mm. Men kanske de kan klara si med lite mindre än 500kvm?
Idéerna lät inte vänta på sig.
Nu måste jag försöka samla ihop dem, få ner dem på papper, sortera, planera och sen - genomföra.

Innan jag/vi planerat klart (och det kan ju ta ett tag) är jag öppen för alla förslag till förändringar & förbättringar.

4 kommentarer:

  1. Vilka möjligheter! Det är bara att lista all era trädgådsdrömmar och börja skissa :-D

    SvaraRadera
  2. Vad vill du helst av allt få möjlighet att göra? I trädgårdsdesign böcker läser man alltid att man ska fundera på vad man vill ha trädgården till. Jätteklokt även om jag inte lyckas tänka så, så ofta ;)

    SvaraRadera
  3. Stora gräsytor är till för att grävas upp och förändras. Fråga mig, jag gör allt för att bryta av i mina oändliga gräs(moss)mattor. Slitigt men kul när resultatet blir bra.

    Kram, Karin

    SvaraRadera
  4. Där får ju plats med hur mycket som helst; rabatter, pergola, häck, buskage, sittplats, damm, gångar...

    Kram

    SvaraRadera