lördag 9 februari 2013

Jag vill, jag vill, jag vill!

Det är så mycket jag vill...
I veckan hade trädgårdsföreningen årsmöte. Det var snabbt avklarart.
Följdes av tårtkalas och föreläsning.

Inger Palmstierna, som skrivit boken "Sommarblommor" visade bilder och berättade om "Nyheter bland frön och utplanteringsväxter".

Hon pratade en del om mode och trender i trädgården. Visade massor av bilder på bl.a. årets nya blommor. Kul att se.
Kom på mig själv med att tänka "vill ha, vill ha, vill ha...." till nästan varje bild.

Hon visade också den nakna sanningen - sitt eget växthus under tidig vår. "Utan stylade stövlar med 4 penséer i."

Oj, oj, oj.
Vill ha massor av blommor, vill så massor av fröer, vill ha ett eget växthus...
Men.
Jag har varken tid eller energi att lägga ner allt arbete som krävs.
Så.
Jag får nog köpa en del växter färdiga, och så resten direkt i rabatterna.

Kan väl bli fint, det också?

1 kommentar:

  1. Det är både bra och inte bra med sådana möten och föreläsningar. Härligt att känna sig inspirerad men frustrerande att inte kunna åstadkomma allt man vill.

    Lycka till!

    SvaraRadera