lördag 30 mars 2013

Månadens favoritväxt, mars

Har väntat in i det längsta för att kunna utse mars månads favoritväxt i min trädgård. Jag vet ju vilken som är min favorit, den brukar dyka upp i andra halvan av mars. Men inte i år.
Så här såg den ut förra året, den 26 mars.
I år är de begravda under snön. Det kommer att dröja innan det blir några blommor där.
Men skam den som ger sig.
Orkar de inte växa ute så får vi väl ta in små blå blommor.
Blåsippor eller ej. Små anemoner är det i alla fall, och de får bli månadens favortiväxt här hos mig.

2 kommentarer:

  1. Inga blommande blåsippor här heller ännu. EN pytteknopp hittade jag i går, eller var det i förrgår kanske.

    Glad påsk!

    SvaraRadera
  2. Å, så underbara. klart att man längtar.
    Glad Påsk kram från Elisabeth

    SvaraRadera