fredag 1 mars 2013

Välkommen vår!

Nå´n meterologisk vår har vi ännu inte, men idag var det verkligen vår i luften.
Solen strålade himlen var blå, fåglarna kvittrade, i Lund var marken gul av vintergäck. Härligt!

Vi tjuvstartade våren igår på "Skånsk trädgård" i Malmö.
Även i år blev jag lite besviken över att "Skånsk trädgård" är så litet jämfört med "Hem & villa".
Många värmepumpar och fönstermontrar var det.

Men de trädgårdsmontrar där fanns var roliga, söta, trevliga och inspirerande.
Dessa underbara spiraler tittade jag på redan förra året. Tycker de är så fina. Men inte heller i år tog jag med någon hem...
Fåglarna är egentligen ganska fula, men massverkan är ju fantastisk!
En ko i plåt, kanske?
 Eller en katt?
Nja, jag avstod.
Men söta små penséer kunde jag bara inte motstå.
Nu är de planterade i krukor. Står så fint på trädäcket för att välkomna helgens gäster.

3 kommentarer:

  1. Jag har varit på Solhaga nu. Penséer kom med mig hem!
    De första är planterade och när jag har tittat på lite skidor på tv ska jag ut igen.

    Kram

    SvaraRadera
  2. Den lilla spiralen var verkligen jättesöt. En sådan skulle jag vilja hänga i min portal.

    Ha en fortsatt skön helg. Kram, Karin

    SvaraRadera
  3. Har varit på den mässan en gång och blev då, som dig, lite besviken. Fast den där kossan i plåt hade jag köpt med mig hem - om jag haft råd att "lösa ut den". Cool!

    Söt pensé fick du med dig hem iaf :)

    Kram Tamara

    SvaraRadera