fredag 6 december 2013

Ändrade planer

Sent igår kväll kom ett mail från de kloka människorna på barnens skola.
Med tanke på det rådande vädret och SMHIs varningar om att inte gå ut uppmanar vi er att hålla era barn hemma i morgon, fredag...
Istället för mina planerade 5 timmar lugn och ro, ensam här hemma medan barnen var i skolan blev det en heldag med fullt ös och vissa stunder 5 barn här hemma.
Tanken på att krypa upp i en skön fåtölj och läsa den där trädgårdstidningen som landade i brevlådan häromdagen, fick skjutas upp.
Istället hann jag bädda rent, tvätta, röja o plocka undan, spela spel med äldste sonen och baka lussekatter.
Inte fel, det heller. Och visst är det härligt med lekande, glada barn!
Nu blev här plötsligt lugnt o tyst. Inga barn alls i huset.
Kanske jag ska passa på att göra en kopp te, ta trädgårdstidningen med mig och kura ihop mig i fåtöljen?

1 kommentar:

  1. Ja, jisses som det har blåst under det senaste dygnet!
    Mysigt samtidigt som det är lite läskigt, men än så länge verkar det som om vi har klarat oss ganska bra.
    Önskar dig och de dina en fin helg!
    /Anna-Karin

    SvaraRadera