torsdag 20 mars 2014

Att prioritera rätt!

Idag prioriterade jag utetid. Trädgårdstid! (tvätten och smutsen här inne tar jag en annan gång)
Idag var f.ö. helt rätt dag att få sluta till lunch...

Väl ute kanske jag inte prioriterade lika bra.
Köksträdgården blev rensad. Gamla växter bort, ogräs bort, nedfallna löv och kvistar - bort! Jorden räfsad och fin.
Nu väntar den bara på att jag ska så.
Om en månad eller nåt...

Kvistarna ligger kvar på gräsmattan, löven och gamla växter ligger kvar i rabatterna. Men vad gör det? De lär ju ligga kvar tills jag tar bort dem..

Ack så underbart det var. Tre härliga timmar nästan helt för mig själv i min trädgård.
Fler sådana dagar, tack!

Dessutom - idag är det vårdagjämning. Det betyder att från och med nu är dagarna längre än nätterna!



1 kommentar:

  1. Jag kan ofta göra sådana prioriteringar - att låta tvätt och städ vänta. Jag är glad för att jag kan det. Känner folk som absolut inte kan lämna kvar ett grusit golv för att gå ut istället.

    Ha en bra helg!
    Kram

    SvaraRadera