söndag 16 mars 2014

Strålande sol och gnistrande snö

Vi lämnade den Skånska våren och begav oss till vintern i norra Dalarna. Till Idre.
Vilken vecka!
Jag har känt mig lite snuvad på vintern i år och det var tur att vi fick denna underbara vecka.
Strålande sol och gnistrande snö, varje dag i en hel vecka, wow!

Nerför backarna bar det av i full fart.
Jag har åkt lite skidor tidigare (med betoning på LITE, dessutom var det 20 år sedan sist), övriga familjen har aldrig åkt. Lite kom jag ihåg, och i två dagar fick jag vara bäst, sen drog barnen förbi. Tänk vad snabbt de lär sig!
Idrefjäll var ett bra val för vår familj.
Bra backar
 Fantastisk utsikt från toppen. Ja, vi vågade oss dit upp, flera gånger faktiskt.
 Och jättegod fika i fädbodstugan...

1 kommentar:

  1. Åhh, snö. Avis!
    Åhh, sol. Avis!
    Åhh, våfflpr. Med hjortron(?). Ännu mera avis!

    Kram och välkomna hem!
    Tamara

    SvaraRadera