söndag 27 april 2014

Ordning och reda!

Idag tänkte jag plantera om några av mina vintersådda tomater. De har vuxit fint och behöver mer plats och mer näring.
För att ha koll på vilka olika sorter jag sådde vet jag med säkerhet att jag noga skrev upp vilka sorter jag sådde i vilken låda, om-ifall-att etiketterna i lådorna skulle bli oläsliga, vilket de såklart blev.
Jag vet med säkerhet att jag skrev upp sorterna på ett papper (sonen hjälpte mig, han stavade de engelska namnen med svensk, ljudenlig stavning). Jag har också alldeles bestämt för mig att jag renskrev denna lapp ganska omgående för att det inte skulle glömmas bort.
Idag när jag skulle plantera om de små plantorna tog jag fram min trädgårdsanteckningsbok och tittade. Men NEJ! Inga tomatnamn där, inte...
Letade överallt, i hyllor, lådor, askar...

Till slut kom jag på det: HÄR!!!
Vilken tur!
Nu är de största plantorna satta i små krukor.
Med namnlappar!

1 kommentar:

  1. Haha. Det man inte har i huvudet får man ha på bloggen. Har hänt mig också :)

    Önskar dig en fin vecka!
    Kram

    SvaraRadera