lördag 5 april 2014

Trädgårdsdag

Med noggrann planering hinner man mer, eller?
Jag skriver listor för allting. Listor för att komma ihåg, listor för att hinna med, listor för att planera, listor för att...
Givetvis finns det en lista över saker att göra denna helg.
Några saker har vi hunnit med.
Några har vi av olika anledningar skjutit på framtiden.
Några är påbörjade, de ska fixas färdigt.
Några ska vi ta tag i.

Hallonlandet tänkte jag mig så här, ungefär.
Påbörjat, ska fortsätta i morgon.
Men...
... allt tar ju så mycket längre tid än man tänker sig. Man ska ju, förutom att göra det man planerat, se till att barnen INTE gör det de inte bör.
Och när maken sen lyckas vrida till ryggen redan på morgonen har man inte mycket nytta av honom.
Men ack, så härligt trött man är efter en heldag utomhus.


2 kommentarer:

  1. Ha, jag skriver också listor, men jag glömmer läsa på dom. Har funderat på att börja skriva lappar att jag ska komma ihåg att läsa listorna.
    Hallonlandet kommer att bli jättefint!
    Agneta kram

    SvaraRadera
  2. Jag skriver också listor. Speciellt för trädgården. Det är så himla härligt när man kan stryka något. Inköpslistor och önskelistor till trädgården är också himla härligt att skriva, men det är inte riktigt lika ofta som man får stryka något från dem.

    Kram!

    SvaraRadera