onsdag 28 maj 2014

VEM?

Ja, vem i hela fridens namn har planterat lila allium i min vita rabatt?
De är fina, visst är de. Men det skulle ju vara vita!

Maken hävdar bestämt att det är jag, eftersom han aldrig planterat något alls i den rabatten (och inte i någon annan rabatt heller om han inte fått order av mig först). Det stämmer kanske...
Men OM det nu skulle vara jag som planterat dem. HUR tänkte jag då?

OK, de får ju flyttas till en annan rabatt. Till den lila rabatten som är så fin - den kan ju bli ännu finare med ännu fler allium. Till hösten får jag investera i några vita allium.

2 kommentarer:

  1. Härlig läsning. Känner verkligen igen mej! Allium är underbara, på rätt plats!

    SvaraRadera
  2. Eller så planterade du vita enligt påsen, men det var någon som lagt i fel...?
    Mina allium får ingen färg alls, det blir bara blad. Vad har JAG gjort för fel tro? Jo jag vet, jag ska inse att det inte fungerar här i min trädgård. Men de ääär ju så häftiga, det är svårt att låta bli och prova.
    Ha det gott!

    SvaraRadera