fredag 30 maj 2014

Övning ger färdighet

För att bli bra på något måste man öva.
Vissa saker går fort att lära sig, andra tar längre tid. En del saker måste man öva på jättemycket för att klara av det.
En av mina största svårigheter är att sitta still. Att koppla av. Framförallt om det finns något jag borde göra (vilket det ju alltid finns när man har barn, hus och trädgård).
Men i år ska jag öva. Öva mycket. Här är början:
En stund i skuggan under Häggmispeln. En god bok.
Barnen hade kompisar hemma och det rådde fullt krig runt omkring mig.
Vattenkrig.
Men det gick bra. Jag lyckades t.o.m. slumra till en stund.
 I trädet bredvid mig hänger ett vindspel med dovt, mjukt, härligt ljud.
Och rakt ovanför silas solljuset ner genom bladen.
Underbart.
Jag tror jag måste öva ofta, ofta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar