söndag 1 juni 2014

Bröllopsdag i ensamhet

Låter riktigt sorgligt och beklämmande, som det står i rubriken. Men ärligt talat är det nog ett av de bästa dygn jag haft på länge. Efter jobb åkte jag till Malmö, gick på "Malmö garden show". En trevlig välorganiserad tillställning och utställning, men alldeles för mycket folk. Min trädgård här hemma var mycket mer rofylld. Borta bra men hemma bäst!
En hel eftermiddag, kväll och även efterföljande förmiddag alldeles för mig själv. Här i mitt eget paradis! Att gå runt och påta i trädgården, göra det jag ville, när jag ville. Inte behöva passa någon annans aktiviteter eller mattider.
Förutom lite påtande och plockande både här och där, en del ogräsrensning och mycket vattnande (det är torrt nu...) så blev jag äntligen färdig att inhandla och plantera sommarblommor till uteplatsen.

Det blev rosa och blått i år...

Hur mysigt det än var med några timmar för mig själv, så är det ändå skönt när maken och yngste sonen kommit hem från sin utflykt och äldste sonen hämtad från sitt 3-dagars scoutläger.
Familjen återsamlad, ordningen återställd.
Och bröllopsdagen, den kan vi ju fira tillsammans varenda dag på året.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar