söndag 15 juni 2014

En om dagen

Framför mig har jag en ledig vecka!
Senaste tiden har varit "lite mycket", som det brukar vara i slutet av maj/början av juni. Har verkligen sett fram emot denna lediga vecka. Inget planerat. INGET mer än barnens simskola som är mitt på dagen. Båda barnen samtidigt, så att mamman oxå kan få simma.
I övrig inget planerat.
Men vad händer då idag? Jo, min effektiva hjärna börjar planera allt som behöver göras. Jag börjar göra listor i huvudet över vad jag bör göra/hinna med.
NEJ! STOPP! Det var inte det som var tänkt.

Bestämde mig för en strategi. Jag skrev ner alla "att-göra-punkter" på ett papper. Nu får jag göra EN sak om dagen, sen leka med barnen, ta det lugnt, använda hängmattan, läsa böcker, njuta av alla vackra blommor...



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar