fredag 5 september 2014

Sensommardagar

Vilka härliga dagar vi har nu!
Strålande sol, blå himmel, sköna temperaturer.
Svårt att vara inne, men idag har jag tagit en "innedag för kommande utedagar".

Maken ringde hem vid lunch och pratade lite. Han frågade om jag varit och tränat.
- Nej!
- Har du bara latat dig idag?
- Kanske inte bara ... jag har bakat två sorters bullar, städat badrummen, tvättat, vikt tvätt, varit på en 4 km-runda i skogen och sprungit lite ut och in för att fixa lite i trädgården och lite här inne.... så kanske inte bara latat mig.

I kväll ska jag jobba. Vad härligt det är att ha ett jobb man älskar, ett jobb man ser fram emot att få gå till. Men visst, det hade inte varit fel att vara hemma med familjen denna fredagkväll heller.
Vanliga Mullebullar, med grahamsmjöl och linfrön samt squashbullar. Mums!
Så nu kan vi göra många, långa utflykter med bullar i matsäcken.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar