tisdag 13 mars 2012

Uteväder

Idag (och igår) när vi kom hem från jobb/skola/förskola var det härligt väder. Det fanns så mycket här inne som jag borde göra (vika tvätt, plocka undan, tömma diskmaskinen...), men det fick vänta.

Tog med mig kameran ut och "lekte". Igår blev jag inte klok på någonting, så det blev en djupdykning i instruktionsboken i går kväll. Idag hade jag i alla fall fått kläm på några av sakerna, tex vad bländarinställning är och hur det fungerar, i stora drag.

Jag fotograferade allt jag såg, både stort och smått.
Men, tyvärr är det ju så, att hur bra kamera jag än har och hur bra jag än lär mig alla funktioner & finesser så är det "till syvende och sist" ändå jag som måste hitta & välja motiven - det gör inte kameran till mig.


Men dagens största glädje var ändå dessa:
Ser ni vad det är?
Det är knoppar av klematis, några av de som ska bilda min klematistunnel!
Wow, det kommer åtminstone att bli en klematis där!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar