måndag 7 februari 2011

Kristianstad

Idag har jag och killarna varit på utflykt igen. Det gäller att passa på när man kan!

Vi körde i morse till Eslöv där vi mötte min syster och hennes barn. Tillsammans tog vi tåget (yippie!) till Kristianstad. Bara tågåkandet hade gjort barnen nöjda med dagen, men vi passade på att roa oss lite i Kristianstad också. Vi gick på Barbacka. Åt lunch, gick på experimentarium. Ganska gammalt och slitet, men trevligt och roligt - barnen stortrivdes!

Sen gick vi till Vattenrikets naturum. Vilket ställe! Information om vattenriket. Stort akvarium. I vanliga fall får barnen håva i en konstgjord bäck, tyvärr hade de en vattenläcka där just nu. Och framförallt: vi fick åka i deras opteryx - ett rum där man tittade på film, åkte runt i vattenriket, både med helikopter, båt och ubåt. En häftig upplevelse, inte minst eftersom rummet rörde på sig och skakade. En kort film, bara 4,5min, men precis lagom lång för att kunna njuta lagom mycket, och lagom länge för barnen att sitta stilla.

Sen tog vi tåget tillbaka till Eslöv igen. Mina killar var trötta och utmattade. De sov hela vägen hem i bilen, 45min. Oj, det kan bli en lång kväll i kväll. Med seg nattning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar