tisdag 8 februari 2011

Lila och silver

Så spännande!
I höstas gav jag mig på ännu en rabatt som var full (=svämmade över) av övervuxna lagerhäggsbuskar.
Kapade alla längs marken och började sen fundera på vad jag skulle plantera där. Kanske inte helt i rätt ordning, men vaddå?

I ena hörnan av rabatten växer en jättefin planta blåsippor. Dessa gör mig jätteglad varje vår och jag tänkte spinna vidare på det färgtemat. Nu har jag ju redan en blå rabatt, så efter lite funderande och letande på nätet fick det bli lila och silver.

Köpte nästan alla växterna på Tradera, förutom en stor praktnäva som redan växte där. Den delade jag och rensade från ogräs. Planterade näva, purpurklättblåsvingel och aubretia. Nu väntar jag med spänning på hur denna rabatt kommer att se ut.
Kommer rabatten att ha blommor hela sommaren, eller bara en kort period? Passar de ihop? Och framförallt, har alla växter klarat sig?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar