torsdag 17 mars 2011

Våren är här!

Fast just nu känns det inte riktigt så. Men den meteorologiska våren kom till slut, dygnsmedeltemperatur på över 0 grader i 7 dygn i stäck.
I eftermiddag var det kallt och otäckt. Bilen halkade runt på vägarna. Körde på E22 och tänkte att det var tryggt och säkert. Väl saltat, ingen halka - tills jag passerade bilen i diket. Två personer satt fortfarande i bilen, polisen var där och strax efter mötte jag både räddningstjänst och ambulans. Tur att jag redan tog det ganska lugnt.

MEN, när jag kom hem och såg posten kände jag ändå att våren närmar sig. Igår kom Allers Trädgård (som jag prenumererar på sedan några år. Idag kom Allt om trädgård (snubblade över ett fint prova-på-erbjudande, så nu kommer den också). Dessutom kom mitt första nummer av Hem Trädgården, medlemstidningen för Riksförbundet Svensk Trädgård.
Oj, vad mycket spännande, mysig läsning jag har framför mig. När jag hunnit läsa alla de tidningarna, DÅ måste våren väl ändå vara här? På riktigt, alltså.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar