tisdag 17 maj 2011

Ett stort paket

När jag kom hem i kväll låg det en paketavi här. Ett stort paket att hämta ut. Jag trodde att det var solskyddskläderna jag beställt till barnen och var väl lagom entusiastisk över att behöva köra och hämta dem. Trodde att de skulle få plats i postlådan.
Men när jag öppnade avin visade det sig att det var mycket roligare än så! Var tvungen att köra till utlämningsstället direkt. Hämta mitt STORA paket och sen fort hem och öppna!

Nästan som julafton!
Åtta fina klematisplantor! Här ska planteras!
Fyra av dem ska få klättra i de utomordentligt fula tujor som växer runt vår uteplats. Enda anledningen till att de får stå kvar är att de verkligen fyller sin funktion: att skydda mot vind och insyn. Nu ska vi, som sagt, liva upp den tråkiga häcken med klematis. Vinröda, gula och vita.

De andra ska planteras vid staketet. Det staket som vi äntligen bestämt hur det ska se ut. Nu ska vi bara se till att få hem material och sätta upp det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar