fredag 26 augusti 2011

Dyr jord...

...åtminstone när man köper den i krukor med växter.

Idag körde jag till vår lokala plantskola (Vasaholm trädgård) för att köpa ett par säckar jord. Ett varv bland växterna måste jag ju ta för att se om där fanns något jag inte visste att jag behövde. Lite inspiration, lite växtidéer fick jag. Sist av allt passerade jag förbi bordet med klematis. Med tanke på min passion för klematis var jag ju bara tvungen att stanna och titta lite. Hittade några jag blev väldigt förtjust i (såklart).

Pratade lite med Monika som äger plantskolan och sa att jag inte skulle ha något idag men skulle anteckna vad de hette så jag kunde skriva upp dem på min önskelista. Då berättade hon att hon skulle sälja alla klematis med 25% rabatt snart. Givetvis var jag tvungen att fråga om när - vore synd att missa det. Tja, jag kan ge dig 25%  rabatt om du köper idag, men gå upp i växthuset här bakom, där finns ännu fler att välja mellan! Jaha, då var jag såld - eller jag menar köpt, eller jag menar nog att hon fick sina klematisar sålda. Sex olika klematis kom jag hem med. Och fyra säckar jord. Tur att jag kom ihåg dem i alla fall.

Dagens fynd var:
Star of India (överst)
I am Stanislaus
Still Waters
Mienie Belle (nederst)
Wesselton
Shirayukihime

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar