fredag 2 september 2011

Växtloppis + barn kräver noggrann planering

Ja, i morgon är det växtloppis i Sjöbo. Det ska bli riktigt trevligt.
Jag ser fram emot det med nyfikenhet och förväntan. Kanske, kanske finns där något jag inte visste att jag behövde... Så brukar det ju kunna vara.

Maken ska jobba på förmiddagen så jag får ta barnen med mig. Maken har dock ägnat en stund i kväll åt att försöka få barnen att förstå att de ska hindra mig från att handla allt för mycket. Men jag vet precis hur jag ska ta mig runt det. Det gäller bara att planera ordentligt.
Jag ska lova dem att de får välja vars en växt när vi tittat på alla. Så kan jag titta en ganska bra stund innan de tröttnar. Och skulle jag vilja kika lite till så tar vi en växtpaus och går in i den närliggande affären och köper lördagsgodis. Sen kanske jag kan placera dem i ett hörn, med godiset.

Visst verkar det som en bra plan? Håll tummarna för att den är genomförbar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar