måndag 19 september 2011

Tag 2 betala för 1

På väg till jobb igår tog jag en liten sväng inom Staffanstorp för att kika i den plantbutik där jag brukar vara flitig gäst. I sommar har jag inte varit där alls, och av en vän hörde jag häromdagen att den bytt ägare och numera blivit en "Plantagen"-butik. Både positivt och negativt, kan jag tycka. Mest negativt eftersom vi redan har två Plantagen-butiker inom några mils avstånd och deras sortiment skiljer sig inte särkilt mycket från butik till butik. Också negativt då jag har gillat den butik som varit där, med deras utbud.

Men eftersom jag igår hade en stund över innan jag skulle börja jobba så gjorde jag ett litet besök där. De försöker väl sälja ut de växter som inte ingår i ordinarie Plantagen-sortiment, och det var ju inte fel för mig. Jag möttes redan i dörren av stora skyltar som sa "Klätterväxter - tag 2 betala för 1"! Ganska snabbt hamnade jag vid klematishyllorna. De hade inte så många kvar, men fyra stycken blev det:
- Rouge Cardinal
- Waszawska Nike
- Comtesse du Bouchard (eller Bouchaud, som det skrivs på vissa ställen)
- Klematis Propertius

Nu har jag 11 klematis som står och väntar på att planteras. Behöver bara bestämma var - och sen plantera.
Enkelt eller hur?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar