onsdag 14 september 2011

Vad roligt att höra!

I mina cementrör (storkrukor) ute vid vägen planterade jag nya höstblommor för några veckor sedan. Det blev riktigt fint. Massor av höstaster i den blå-lila färg som jag bara älskar.
En del av sommarblommorna fick vara kvar - de är ju fortfarande fina. Jag blev riktigt nöjd med planteringarna.
Ännu mer nöjd blev jag ett par dagar senare då jag under en promenad mötte några andra som bor här i vår lilla by. Jag känner dem inte så väl, vet bara ungefär var de bor, men uppenbarligen vet de var jag bor, för när vi småpratat en stund om vädret och om deras bedårande lilla dobbermanvalp kommenterade de mina planteringar i storkrukorna. De hade stått och beundrat dessa en lång stund.
Vad roligt att höra sådant! Jag blev jätteglad!
Här ska ni få se!
I den lilla krukan trängs höstaster med dubbla margueriter, en liten kvarlämnad lobelia och njurvinda som var tänkt att den skulle hänga sig ner över kanterna. Det gör den förvisso också, men bara på "baksidan".
Den stora innehåller, förutom höstaster, murgröna, silverek, cyklamen, en slingrande växt med vita blommor som jag inte minns namnet på samt några lobelior. I mitten ett stolt pampasgräs.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar