lördag 17 september 2011

Tunnel på gång

Tänk att det ska ta så lång tid.
I våras köpte jag tre rosbågar för att ha som stomme i min klematistunnel.
Igår blev jag äntligen klar att börja skruva ihop dem. jag satt ute och skruvade ihop den första - med ett fantastiskt ackompanjemang av minst 100 tranor på väg att flytta söderut. Kan ni se dem uppe i skyn?
Tittar man riktigt noga kan man se dem som små prickar.

Sen blev det mörkt. Jag fortsatte att skruva ihop rosbågar, nu framför TV´n. Maken var måttligt förtjust i skramlandet som uppstod och överröstade TV-ljudet.
Idag, efter jobb, bar jag ner dem till platsen där de ska stå. Ställde dem lite provisoriskt. Får titta mer exakt på avstånd mm i morgon - om jag hinner, ska jobba då också.



Sen ska jag bara planera hur jag ska plantera. Vilka blommor som ska få stå var. Jag vill ha mer än en klematis vid varje "ben", men jag tror att jag måste ha blommor ur samma beskärningsgrupp vid vart ben. Hur ska det bli?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar