torsdag 29 september 2011

Nu närmar det sig...

Planteringen av klematisen till klematistunneln kommer allt närmare.
Tre av de sex hålen är uppgrävda. Benmjöl ska inhandlas, jord likaså.
Rosbågarna ska förstås inte stå mitt i gropen som de gör idag.
Stenar ska inhandlas och läggas runt om så att det blir lättare att komma åt med gräsklipparen.


Sen är det det där lilla problemet med vilka klematis som ska stå var. Men nu har jag i alla fall kommit så långt att jag skrivit upp namn, beskärningsgrupp samt färg & form på små lappar så att jag kan få lite bättre översikt över vad jag har.



Sist av allt vill jag bara visa en bild på vår japanska lönn. Den är riktigt fin i sin höstskrud nu. Ännu finare när solens strålar faller på den, men det får jag ta en bild på en annan dag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar