torsdag 1 december 2011

Julgardiner

Som jag skrivit om tidigare så kom alla julgardiner upp i helgen. Dock har jag inte varit helt nöjd med gardinen i vardagsrummet. Den gav inte den julstämning jag ville ha, trots att tyget var jättefint. Jag har funderat lite på om jag skulle byta ut den mot den gamla.
Igår kväll när vi satt och tittade på TV undrade maken om den nya gardinen verkligen var rak. Och NEJ, det var den inte. Vid närmare kontroll visade det sig att det skilde en hel del cm i längd vid kanterna (det är en lång kappa, ca 7m, därför har det inte varit så tydligt). Oj, vilken dålig sömmerska vi anlitade...

Kl var strax efter 22. Då tog jag fram strykjärnet och strykbrädan och med gemensamma krafter hade vi den gamla julgardinen uppe på en liten stund.

NU har vi julstämning även i vardagsrummet.

Idag var det dags att öppna första paketet i adventskalendern. Barnen vaknade innan klockan ringde. De ville direkt upp och öppna, men den elaka mamman krävde att frukosten skulle vara uppäten, kläderna på och tänderna borstade innan man fick öppna några paket. Jag har aldrig förr sett mina barn bli klara så snabbt på morgonen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar