fredag 2 december 2011

Vindsfynd

För några dagar sedan var jag uppe på vinden och rotade runt. Jag skulle bl.a. ha tag i en korg att lägga adventskalender-paketen i. Hittade mormors gamla mangelkorg, den var precis lagom stor för att rymma nästan 100 paket.
Dessutom hittade jag en perfekt svampkorg som min farmor har haft. Den är inte använd på ett tag...
I den låg en gammal tidning från maj -72, hel och fin.
Jag var ju bara tvungen att läsa lite. Tänk, den var äldre än jag själv!

Fastnade speciellt för en annons från en kemtvätt:
Förutom priserna så är ju kommentaren längst ner väl värd att läsa:
Nu fäster vi märklapparna med säkerhetsnål *bild* Lätt att ta av, Skadar ej, Bra att ha

Var det någon som reagerade på summan 100 paket att lägga i mangelkorgen? Jo, det stämmer. Egentligen bara 96, men det är väl nästan 100?
I år har vi fyra paketadventskalendrar här. En var till alla i familjen. Barnen har fått varje år, eftersom jag var så "duktig" när de var små och broderade vars en adventskalender-tavla till dem. Och det är ju så kul att handla småpresenter, slå in och framförallt; att se glädjen i deras ögon när de får öppna dem.

Eftersom jag är en julnörd av stora mått blev jag väldigt förtjust när jag förra året hittade en blogg med fullt av lika galna människor som jag själv. I år är jag med! Vi gör adventskalendrar till varandra; alltså har jag fått en adventskalender med 24 fina paket. Jag är också hemlig tomte till en annan nörd och har skickat 24 paket till henne.

Både barnen och maken kommenterade orättvisan i att inte maken hade någon paketkalender, men tänk - en snäll tomte fixade en till honom också. Igår fick han en fin glaskula att hänga i fönstret med ett ljus i. Precis en sådan som jag har tänkt att man skulle kunna ha i köksfönstret. Vilken bra tomte!
Så här såg korgen ut när de första tre kalendrarna var ilagda. Sen tillkom ju makens 24 paket och viss omflyttning gjordes. Dessutom har jag tagit bort det röda, fina jultyget från korgen, då det i själva verket var mina gamla julgardiner till vardagsrummet - och det vet vi ju hur det gick med dem...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar