måndag 2 januari 2012

Årets första..

...kantareller, plockade vi igår. Inte så många, men ändå. Kantareller i skogen den 1 januari. (Förra årets sista kantareller plockade vi på juldagen.)
...förkylning, anföll mig igår. Usch och tvi!
...trädgårdsidésamling, dvs sida upp och sida ner med idéer och visioner i min "trädgårdsloggbok" skrev jag inatt under en lugn stund på jobbet.
...frökatalog, är beställd (också i natt). För övrigt inte bara årets första utan även mitt livs första.
...superinspirerande bloggsamling hittade jag HÄR! Och den handlar om olika kombinationer av sommarblommor.

Visst är det härligt att det nu blir ljusare för var dag som går. Våren närmar sig mer och mer. Men först hoppas jag att även vi här i södra Skåne också får lite vinter. Lite snö, lite is, några minusgrader. Men inte för länge!

Visst är det lätt att drömma sig bort till varmare dagar, trädgårdsdagar.
Men jag vill bara påminna er alla - och mig själv - om att stanna upp och se vad vi har nu.

Dröm om morgondagen.
Minns gårdagen.
Lev idag!

3 kommentarer:

  1. Här har du en till som är förkyld... Trist, men det hör väl årstiden till.
    Håller tummarna för att både du och jag kryar på oss, hihi!
    /Anna-Karin

    SvaraRadera
  2. Hej igen!

    Byggvårdsbutiken jag skrev om ligger i Hanaskog (ca 2 mil norr om Kristianstad på vägen mot Osby-Älmhult). Här är en länk:
    https://shop.folkesbygg.se/startsida-c-149-1.aspx

    /Anna-Karin

    SvaraRadera
  3. Stackare, förkyld är inget kul att vara.
    Men fräscha idéer till trädgården är det härligt att fundera på, så njut av dom!
    Själv funderade jag så mycket att jag redan den här veckan har satt igång ett nytt projekt = min altanpimpning!
    Det blir nog en lite större omdesigning än jag tänkte från början, men det är ju så att det ena ger det andra.....
    KRYA PÅ DIG
    Susie

    SvaraRadera