lördag 28 januari 2012

Ladda energi

Ingen skola torsdag-fredag. Och inget jobb för mig. Då passade vi på att ha en familje-långhelg och ladda energi...
En minisemester i den fina staden Kristianstad, bara 8 mil härifrån.
Tre härliga dagar, massor av mys.
  • Hotell
  • Bad på Tivolibadet
  • Kreativum (visserligen i Karlshamn, men det är inte så långt bort)
  • Träffa goda vänner för lek, bus & pizza
  • Några timmars trevligt sällskap av pappa/morfar
  • Naturum med Opteryx
  • Några funna geocachar (och några icke-funna)
  • Hotellfrukost & restaurangmat
  • Lite shopping
Jag är uppvuxen bara några mil från Kristianstad, men det är ju ca 20 år sedan jag flyttade därifrån. Kul att komma tillbaka.
För några dagar sedan utnyttjade jag några "bloggvänner" som bor i trakten. Mailade och bad om tips på bra matställen. Och det fick jag! Vi provade nästan alla tips vi fick och blev mycket nöjda. Härligt att kunna knyta och använda konakter på detta sätt också.

På vägen hem stannade vi till på BoOhlsson i Tomelilla. Där har de nu plockat undan julsakerna och börjat ställa fram trädgårdsamöblerna! Vårkänslorna kommer smygande...

2 kommentarer:

  1. Kul att ni trivdes i Kristianstad-krokarna!
    Och tack för erbjudandet om dahliaknölar, - jag återkommer gärna om det!
    Ha en fortsatt fin helg!
    /Anna-Karin

    SvaraRadera
  2. Kul att det blev bra dagar med mat och allt.

    Ha en fortdatt bra helg!

    SvaraRadera