måndag 15 oktober 2012

Att sitta stilla är inte min grej.

Idag har jag varit ledig. Ledig tillsammans med yngste sonen.
Lugnt och skönt skulle man kunna tänka sig.

Dagen har dock varit lätt hysterisk med saker som skulle och ville hinnas med.
- Veckohandla (klart kl 9)
- Lämna sonen på barntimmarna
- Träna, ett intensivt mage-rumpa-lår-pass
- Duscha, röja i köket & övriga huset, vika lite tvätt
- Hämta sonen från barntimmarna
- Laga & äta lunch
- Hämta äldste sonen & en kompis på skolan
- Hämta en kompis till yngste sonen på dagis (man ska alltid ha jämnt antal barn i huset)
- Fixa fika till alla barn
- Försöka plugga lite inför skriftligt prov på jobb på onsdag
- Laga middag

Träffade en bekant som tittade oroligt på mig och bad mig att ta det lugnt.
Men varför det?

Jag gör saker jag mår bra av att göra.
Lagom många, lagom mycket, lagom fort.
Mår jag inte bra av det, så gör jag det inte.

Nu ska jag krypa upp i soffan med en filt över mig, en stor kopp te bredvid mig och en god bok i knä´t.
Det mår jag också bra av!



2 kommentarer:

  1. Vissa dagar känner jag också för att vara så aktiv och vissa dagar slappar jag gärna hela dagen.

    Kram

    SvaraRadera
  2. Men så glad jag blir att komma hit! På många andras bloggar (ja, min egen också till viss del) deppas det för fullt över hösten, regnet och bristen på ljus. Men här är det andra tongångar. Härligt :)

    Kram Tamara

    SvaraRadera