måndag 12 november 2012

Nytt favoritord!

Efter att jag och killarna varit ute och höströjt lite i trädgården en stund på seneftermiddagen satte vi oss i soffan och spelade spel.
Barnen ville spela på Ipad´en och det kunde de väl få.
- Då hämtar jag min bok och kryper upp här i soffan och läser en stund, sa jag.
7-åringen tittade på mig med skeptisk min och frågade:
- Ska du lustläsa?
- Lustläsa? Ja, det är precis det jag ska göra!

Lustläsa, läsa för att man har lust, visst är det ett fantastiskt ord? Det får nog bli mitt nya favoritord.

Lustläsa! Lustläsa! Lustläsa! Lustläsa! Lustläsa!
Lustläsa! Lustläsa! Lustläsa! Lustläsa! Lustläsa!
Lustläsa! Lustläsa! Lustläsa! Lustläsa! Lustläsa!
Lustläsa! Lustläsa! Lustläsa! Lustläsa! Lustläsa!
Lustläsa! Lustläsa! Lustläsa! Lustläsa! Lustläsa!

 

1 kommentar:

  1. Bra ord! Vi inför det i SAOL! Ju mer vi använder det så kommer det med till slut!

    SvaraRadera