fredag 26 april 2013

Nu sår vi!

En intensiv vecka ligger bakom oss.
En härlig helg framför.
Tyvärr kommer det inte att bli mycket trädgårdsarbete för min del i helgen, men idag hann jag med ett par timmar. Härligt!

Gul lök och rödlök är nu planterade. Trodde jag köpt schalottenlök också, men det hade jag tydligen inte.
Vi plockade fram fröerna för att se vad vi köpt.
Både jag och barnen älskar att köpa fröer, kommer vi in i en plantbutik så har vi oftast minst en fröpåse var med oss ut.
Där fanns ju några stycken...
I yngste sonens pallkrage sådde vi Ringblommor, Scabious (vet inte vad den heter på svenska) och Pionvallmo.
Äldste sonen hade valt Rosenskära, Kornvallmo, Zinnia och Bolltistel.

Några sådder var jag tvungen att sätta i växthuset också. Måste ju inviga det.
Det blev Bolltistel (resten av fröna), två sorters Luktärt samt Basilika.
Vi får se hur det går.
Åtminstone basilikan vill väl ha varmare än jag kan erbjuda nattetid, men jag måste ju prova.
Det finns fortfarande gott om plats där inne, vi får se hur länge det är så.

1 kommentar:

  1. Oj! Här finns det fröresurser minsann. Tur du har ett växthus att mellanlagra plantorna i.
    Trevlig att barnen är så intresseade. Kanske är det blivande trädgårdsmästare du har "att göra med"?

    Kram Tamara

    SvaraRadera