måndag 29 april 2013

Ofrivillig trädgårdstid

Sonen vaknade inatt med feber.
VAB idag.
Framåt lunch var han lite piggare och satt i soffan framför TVn.
Då kunde mamman gå ut i trädgården.

Fick en hel del gjort
- planterade potatis ´Rocket´, en tidig sort. Nu har jag inte fler potatispåsar/spannar. Var ska jag plantera mina ´Amandine´?
- sådde rädisor och spenat
- rensade cementrören på uppfarten. Nu kan jag plantera där. Bara att vänta på att sommarblommorna som just nu står i varagsrummet ska bli lite större. Ska också köpa en klematis ´Summer snow´, och ett klättertorn till den.
- sådde sommarblommor i de nya pallkragarna i köksträdgården. I huvudsak Rosenskära och Zinnia.

Finns massor mer att göra, men
- det blev kallt och började blåsa
- planteringsjorden är slut (maken kommer med mer i eftermiddag)
- sonen vill ha mamma inne

Dessutom hade jag tänkt jobba idag och räknat med att inte hinna något av detta förrän i helgen. Så då känns det helt ok att krypa upp i soffan med sonen och mysa lite. Kanske kan jag ta fram den där trädgårdstidningen som kom i fredags?

4 kommentarer:

  1. Så lyxigt med lite extra trädgårdstid. Inte så kul för sonen som var sjuk förstås.

    Om man nu inte har barn men ändå vill få till lite bonus-trädgårdstid, hur gör man då? Kan man ta ut VAT tror du? Vård av trädgård.

    Kram!

    SvaraRadera
  2. Nu är det härligt med all trädgårdstid man kan få, för nog ligger man lite efter på grund av den lååååånga vintern. Känns extra tacksamt att få en hel dag extra imorgon, då SMHI dessutom har utlovat sol!
    Må gott och ha en fin Valborg!
    /Anna-Karin

    SvaraRadera
  3. Blåa hav och sjöar eller små bäckar av blommor är aldrig fel! Min lilla scillabäck blommade över på några dagar i år :-( men var vacker så länge den varade.

    Kram

    SvaraRadera
  4. Gott med bonustid i trädgården. Det kan man aldrig få för mycket av, eller hur?
    Idag skiner solen från en blå himmel och det ser ut att vara vindstilla (nåja, nästan iaf...). Här blir det en tur för att inhandla mer kogödsel, sen plantering av träd och fröer i mina nya odlingslådor. En toppendag!

    Hoppas du också får en fin 1 maj!
    Kram Tamara

    SvaraRadera