lördag 13 april 2013

Som en dans

Idag styrde vi kosan österut. Nordost, närmare bestämt.

Vårt första mål på dagens utflykt var "Pulken" i Kristianstads vattenrike.
Här på Pulken matar man varje år tranorna för att de inte ska förstöra omgivande åkrar. Massor av tranor fick vi se.
 Tranan till höger var mitt uppe i en svindlande dans. Jättekul att se!
Sen fortsatte vi en bit norrut, hamnade i Åhus.
Först på stranden, där vi lekte en lång stund. Enligt barnen var det en av de roligaste dagarna i deras liv, att få leka på stranden i Åhus (man kan ju tro att vi aldrig rör oss utanför trädgården...).
Efter en lunch i Åhus city och en liten promenad längs kajen och i de små söta gränderna styrde vi kosan söderut igen. Två av oss hade gärna tagit ytterligare en tur till tranorna i Pulken, men de andra två (varav den ena körde bilen och därmed hade lite merbestämmande) var nöjda efter förmiddagens besök.
Istället blev det Degeberga och Forsakar.
En härlig promenad på toppen av ravinen, till det övre fallet.
Tänk, här friade min pojkvän/sambo till mig för snart 11år sedan.
Nu är han min make.

I slutet av vår promenad fick vi till  och med se solen...
I kväll är vi trötta.
Trötta av alla upplevelser och all härlig utelek.



2 kommentarer:

  1. Det var ju tur att de stackars barnen fick komma ut på en stärkande naturutflykt ;)

    Varje gång jag kika in här blir jag så äta-ute-sugen. Tokgillar din vänstra headerbild!

    Tamara

    SvaraRadera
  2. Härligt! Du var inte alls många km från mig då ju.

    Kram

    SvaraRadera