söndag 15 september 2013

Vädrets makter - på min sida!

Vilket väder vi haft de två senaste dagarna. Underbart sensommarväder, eller är det kanske underbart höstväder?
Mittdelen av rabatten på östra sidan fick sig en ordentlig omgång igår.
Rabatten, som i fredags såg ut så här:
Ser efter gårdagens arbete ut så här!
Namnet på växterna jag planterat har jag inte skrivit upp ännu, men det kommer...
Längst bak står i alla fall Höstflox. Framför dem Kärleksört, Pioner, Myskmalva och ett gräs - Brokbladigt Tuvrör, tror jag att det var.
Längst fram finns nävor -två sorter, Stäppsalvia och brokbladig äppelmynta, och Rudbeckia.

Strax bredvid mig jobbade maken hårt. Han förvandlade den fallfärdiga spaljen:
Till denna:
Nu kan jag börja plantera i den södra bågen också!

Idag regnar det. Det ösregnar. Helt ok för vår del eftersom vi är bjudna på kalas och inte har tid att vara ute i rabatten (är inte ens sugen i detta väder). Dessutom får de nyplanterade växterna extra vatten.
Ibland har man tur med vädret!

1 kommentar:

  1. Ja, är det sensommar eller höst nu? Vet inte riktigt.
    Bra jobbat med nya rabatten där. Här regnade det i början av dagen men inte sen på eftermiddagen.

    Kram

    SvaraRadera