torsdag 12 mars 2015

Goda grannar

En av grannarna, som för övrigt är trädgårdsmästare, håller på att göra om sin trädgård. Hela framsidans gräsmatta har grävts upp och gjorts om till rabatter.
Det kommer att bli jättesnyggt!
Jag brukar stå och titta på när hon jobbar. Har varken idéerna, inspirationen, orken eller lust att lägga så mycket pengar på växter att det är aktuellt att göra om så mycket i vår trädgård. Ett litet projekt i taget!
Men när grannen planterade ligusterhäck och klippte av topparna för att få tätare plantor passade jag på att "rädda" överskottet. Massor av små sticklingar planterade jag i krukor i höstas. Håller tummarna för att de flesta ska överleva.
Tittade på dem idag, och det ser lovande ut. Små gröna knoppar och skott både här och där. Spännande!
Min plan är att plantera dem runt om barnens fula studsmatta. Ful, men otroligt bra!
Det kommer ju att ta ett tag tills den växer sig stor, men det är "bara" att vänta.
När barnen är trötta på studsmattan tänker jag att vi har en fantastisk berså. Sådär lagom cirkelrund och fin.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar