onsdag 18 mars 2015

Lilla listan

Ja, jag är en listmänniska. Skriver listor till allt.
Listor över vad som ska göras.
Dels vill jag ha listorna för att komma ihåg allt som ska göras, men jag gillar också att ha listorna för att se vad jag har gjort. Att få stryka sak efter sak på en att-göra-lista får mig att känna mig nyttig och nöjd.

När jag stod och tittade ut över trädgården såg jag massor av saker som behövde bli gjorda. Fram med en lista och börja skriva!

  • gräva komposten
  • rensa bort hallonen ur rosrabatten
  • flytta klematis x5
  • plantera ligusterhäcken
  • köp och plantera timjan i den nya "musserabatten"
  • rensa hallon, kanske plantera några till
  • plantera o flytta vinbärsbuskarna
  • klipp oregano
  • rensa bort syrénskott från köksträdgården
  • gräv upp rådjursätna tulpaner
  • stenläggning runt poolrabatt
  • planera köksträdgård
  • planera frösådder o krukor
  • häggmispel - fundera över vad och hur vi ska göra med dem, samt göra det!
  • bestäm, införskaffa och plantera marktäckare under fjärilsbuskarna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar