söndag 15 mars 2015

Lite trädgårdspyssel

Dagen idag har bestått av uppackning av alla väskor och sen tvätt.
Medan sonen tränade fotboll tog jag en skogspromenad. Jag kan nog aldrig se mig mätt på de små söta hasselblommorna.
Sen återgick jag till uppackning och tvätt, tvätt, tvätt.
Men däremellan har vi hunnit ut några rundor i trädgården.
Magnolian har stora fina knoppar. Hoppas, hoppas, hoppas att den kan blomma i år...
Ikväll började jag gräva ut komposten. Oj, vad mycket vin jord där var!
Redan efter en liten stunds grävande hade jag fått ihop 11 spannar, två stora krukor och två baljor fula med fin kompostjord. 
Nu innehåller väl inte denna jord särskilt mycket näring, men om jag blandar i lite gödsel så lär den bli fantastisk att odla i.
Det var lite svårt att lämna trädgården ikväll, men jag får fortsätta en annan dag. Det lär ju inte vara någon som tar jobbet ifrån mig...




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar